Betaling
Panten ApS modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard eller mobilepay. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.
Panten ApS bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
Levering
Der kan være tilfælde hvor vi forbeholder os retten til at rykke en bestilt ombytning, hvis det rent logistisk ikke kan løses på bedst tænkelige måde. I vores overvejelser, i tilfælde af ovenstående, medregnes det, hvordan vi både tilgodeser vores kunder men også miljøet, da en ombytning vil betyde, at vi sparer nogle kilometer på vejene og derved belaster miljøet mindst muligt.
Forgæves kørsel / Ventetid
Skulle det ske, at vi kører forgæves ud til jer, vil vi kontakte jer for at aftale en ny leveringsdag. Vi vil dog opkræve et gebyr for forgæves udkørsel på 69,- kr. Vi vil selvfølgelig kontakte jer telefonisk når vi står på adressen. Skulle vi have ventetid hos jer, på over 15 min., vil du/i blive opkrævet 69,- kr.
Erhverv
Vi opsætter en pantbeholder til al jeres pant. Bliver Panten.dk ikke benyttet til afhentning af pant indenfor 3 måneder, vil der blive pålagt et gebyr på 180,- ex. moms. for leveringsomkostninger, som er et engangsbeløb.
Returemballage og selve panten
Man skal have for min. 200 kr. i pantværdi ved ombytningen, svarede til to helt fyldte alm. skraldesække (100 l) . Det vurderes af chaufføren, ved hver afhentning, om posen/poserne er godkendte som fyldte. Vurderes der at de ikke er helt fyldte eller der er for meget pant ift. bestillingen, så ka chaufføren opjustere/nedjustere.
Du får ikke pant for emballage, hvor stregkoden og pantmærket ikke er intakt. se gældende regler på: https://www.danskretursystem.dk/alt-om-pant/svar-paa-typiske-problemer/
Ved en ekstraordinær aftale vedr. afhentning af pant og udbetaling til bank konto, kan der i enkelte tilfælde blive opkrævet et håndteringsgebyr mellem på 35%-45% af den samlede pantværdi og resten bliver udbetalt til din/jeres bank konto.
Vær opmærksom på, at vi ikke tager vin og spiritus flasker med ved ombytningen. Disse skal afleveres i en glas container for korrekt genbrug.
Hvis kunden gentagne gange, leverer panten hvori der er skrald, spiritusflasker mm. så vil der blive opkrævet et håndteringsgebyr på 69,- pr. ombytning.
Sådan afleveres panten
Vi modtager kun panten i affaldssække af minimum (100l). Af sikkerhedsmæssige årsager skal pantposerne være lukkede, med en evt. knude eller strips/snor.
Pantsækkene skal være let tilgængelige og vægten må ikke overstige 11 kg/pr pose. (svarede til ca. 30 tomme 250ml. glasflasker).
Såfremt du bor i lejlighed er der kantstenslevering.
Vil du gerne have indbæring af drikkevarerne koster dette 29,- for privatkunder. (dette gælder dog ikke for pensionister og handicappede).
Ombytning og levering
Det er på eget ansvar, når panten bliver stillet frem til afhentning. Returvarerne bliver sat samme sted, hvis ikke andet er aftalt. Det er ligeledes på eget ansvar, når drikkevarerne er leveret på kundens grund.
Donation
Vælger du at donere din pant til et velgørende formål, er følgende regler gældende:
pr. 300,- tages et håndteringsgebyr på 79,-
Kunde- & Privatlivspolitik
Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.
For at du kan indgå aftale med Panten ApS, har vi brug for følgende oplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte for har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige i Panten ApS er: Andreas
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til.
Holdbarhed
Som alle andre fødevarer, er der også en udløbsdato på sodavand, øl, kildevand m.m. Holdbarheden er meget forskellig fra produkt til produkt. Nogen produkter har kun 3 måneders holdbarhed, andre helt op til 18 måneder. Derfor skal man være opmærksom på hvilken holdbarhed, de produkter man bestiller har, samt hvor hurtigt man bruger det. Derudover skal I huske at rotere flaskerne rundt i køleskabet, så de ældste står forrest. Vi har samlet en række informationer til hjælp i forbindelse med holdbarheden.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på [email protected]. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Klagemuligheder – oversigt og links
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: [email protected]